tiistai 23. joulukuuta 2014

Koeajossa uudistettu Lexus GX

Tämän auto joka on uudelleen muotoiltu malli, on yrityksen tähänastisesti parempi malli. Teknisesti auto ei ole muuttunut.

Kaamos peittää pimeydellään Pohjois-Norjan puoleksitoista kuukaudeksi, voidaan todeta että edessäsi on uudistettu Lexus GX. Pimeydessä uudet led-valot valaisevat tietä edessäsi. Uusi säleikkö jäähdyttimen edessä, myös puskuri muuttui ja sitä on vaikeampi erottaa, mutta kuitenkin voidaan, läpinäkyvät takavalot ovat näkymättömät keskellä kirkasta päivää. Lyhyesti sanottuna muuta ei tarvita – kaikki muut muutokset mitä on tehty uuteen GX:n, eivät tarvitse erillistä esittelyä.

Tämän uuden muotoilun takia tästä tuli sopiva malli yrityksen standardiksi ja paremmaksi malliksi. Teknisesti ilmaistuna auto ei ole muuttunut. Viimeisin Premium maastoauto jossa on 4,6 litrainen bensiinimoottori 296 hevosvoimalla ja kuusiportaisella automaattivaihteistolla.

Auton ytimessä on teräsrunko, etujousitukseen on asennettuna kaksoistukivarret ja taakse on asennettuna jäykkä taka-akseli. Taakse on myös asennettuna hydrauliset nostimet jotka nostavat tarvittaessa koria muutaman sentin, joka kasvattaa kulmaa ajon aikana. Pääsyy hydraulisesta nostimesta on se että pitää takapään koria samanlaisessa korkeudessa kun auton kyydissä on kuormaa. Epätasaisella tiellä järjestelmä kytkee vakaajat käyttöön, jolloin ajomatkasta tulee tasaista, tai rinteissä. Tai sitten mutkissa päinvastoin lisää jäykkyyttä jousitukseen.

Muutoksia sisätiloissa ei huomaa ollenkaan. Suurin ero ennen uudistusta nykyiseen GX:n – on uusi multimediajärjestelmä 8-tuumaisella näytöllä (tuuman enemmän kuin ennen) ja lisää USB-portteja ja tässä oikeastaan olivat kaikki muutokset. Jos ei oteta huomioon uutta nahka materiaalia Semi-aniline ja ovessa olevaa jalopuulistaa mahongista. Vastedes perusversio on varustettu LED valosarjalla, kahdeksan turvatyynyä kuuden sijasta, peruutuskamera ja lämmitettävät takapenkin istuimet. Tästä huolimatta autosta tuli halvempi kuin edeltäjästään – lähtöhinta versiolle Comfort joka viisipaikkainen on 60 000 euroa yli 3 000 euroa halvempi kuin ennen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti